Loved you first- del 1

Intro:

Det är allt hela staden pratar om, det stora pojkbandet One direction kommer hit om 2 veckor och har sin första spelning här i er stad. 

Det inte många vet är att du är väldigt bra vän med Zayn Malik, eller, var bra vän med honom. Ända sen han kom med i bandet så hade ni glidit isär. 

 

----

 

Julia: ( D/N ) DIN MOBIL RINGER!

Du: VEM ÄR DET?!

Julia: JAG VET INTE DET ÄR ETT OKÄNT NUMMER!

Du: SVARA!

 

När jag kom in i rummet igen så satt Julia där på min säng med mobilen i luren. Man kunde tro att hon precis hade sett ett spöke, så vit var hon i ansiktet.

 

Du: Julia? Vem är det?

Julia: eeehm...

Du: eehm?

Julia: Zayn

Du: va?

Julia: Ja, det är Zayn, han vill prata med dig

 

Jag fick genast en klump i magen med blandade känslor, bland annat, glädje, ilska och sorg. Jag var glad över att han ringde men samtidigt sårad och arg över att han bara hörde av sig så där efter 2 år, speciellt så som vi lämnade allting. 

 

Du: Hello?

Zayn: Hi ( D/N ), it’s me

 

Hans röst fick mig genast att bli knäsvag och jag föll ihop i min säng. Jag var tvungen att hålla tillbaka mina tårar och Julia såg direkt smärtan i mina ögon. Hon grep tag i min hand som ett tecken på att hon fanns här för mig.

 

Du: uhm... how have you been?

Zayn: fine, and you?

Du: great

Zayn: yeah... well, I’m coming to ( namn på staden du bor på ) in 2 weeks.

Du: yeah, so I heard 

Zayn: Are you coming to the konsert... to watch us love?

Du: I don’t know, I mean, I have tickets but I don’t know if I can come

Zayn: Why not?

Du: I don’t know, I have to do a thing

Zayn: please come, I would like to see you, and I would like for you to meet the other boys

Du: I would like to meet them to but...

Zayn: Listen, I have to go but please think about it... I miss you and I really want to meet you.
Du: Okey, I’ll think about it

Zayn: great, talk to you later?

Du: yeah, bye

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0