förbjuden kärlek del 15

Dörren till bakgården slogs upp och ut kom Zayn.

 

Jag: Zayn...
Zayn: Vad är det du vill mig? varför kan du inte bara lämna mig ifred?
Jag: snälla Zayn, bara lyssna på mig, jag måste prata med dig.
Zayn: Vad är det du inte fattar? Jag vill inte ha något med dig att göra. Jag vill att du försvinner från mitt liv helt, jag hatar dig. Du har förstört mitt liv! Jag borde ha insett att Perrie var bättre än dig från första början. Fansen hade rätt om dig. Du är så jävla falsk och jag önskar att jag aldrig träffat dig!

 

Jag stod där i tårar. Hur kunde han säga så? Hatade han verkligen mig så mycket?

 

Zayn: Snälla Sandra, gråt för någon som bryr sig, för jag gör inte det längre.

 

Han gick tillbaks in och tog med sig mina andetag, jag stod kvar där utan syre.
Jag föll ihop mot marken och försökte trösta mig själv genom mina egna snyftningar tills jag hörde Danielles röst.

Danielle: Vart är Sandra, vi har något viktigt att berätta, kom allihop.

Jag reste mig snabbt, torkade bort mina tårar och gick in.

 

Liam: Där är du, kom jag och Danielle har något att berätta.

Danielle: okej är alla här? Bra, det vi vill berätta är.....haha....

Niall: kom igen ut med det!

Liam: Vi är förlovade och vi väntar barn.

 

Jag visste inte om jag skulle börja gråta av smärta eller skrika av glädje men jag valde att göra det som fick att dölja min sorg.

 

Jag: OMG! Liam, Danielle. Grattiiis!! jag är så glad för er skull.

Danielle: tack så mycket Sandra!

Liam: det är inte allt, Sandra vi har något att fråga dig.
Jag: vad då?

Liam: Vill du bli vår blivande dotters gudmor?

 

Jag visste inte vad jag skulle göra och jag började genast fälla tårar.

 

Danielle: Sandra! vad är det?

Jag: inget, jag är bara lycklig! Självklart så vill jag det. Kom, ge mig en kram!

 

När jag lade märke till att ingen såg mig så lämnade jag snabbt fest lokalen och sprang upp på den övre våningen. Jag satt på trappan och grät.
Hur kan jag ha gått ifrån att bli mamma till att nu bara bli gudmor?

Jag var så inne i mina tårar att jag inte hörde när Louis kom upp för trappan.

 

Louis: Sandra?

Jag: Åh, hej Louis, jag såg inte dig.

Louis: Är allt bra? varför gråter du?

Jag: allt är bra, jag är bara lycklig.

Louis: oh, okej bra. Kan du fatta hur mycket vår lilla grupp har ändrats inom 1 månad? Liam och Danielle är förlovade och väntar barn, Du och Zayn väntar barn. Vad tror du kommer hända här näst?

Jag: det vet jag faktiskt inte Louis.

 

Jag fick panik och kände att jag var tvungen att lämna festen. Det var som att någon hade sugit upp all luft i min omgivning. Hade jag varit kvar 1 enda sekund till så hade min kropp lagt av.

 

Jag: Jag måste gå.

Louis: va?, vart, nej. stanna. Det är fortfarande tidigt?

Jag: förlåt men jag måste verkligen gå, jag måste upp tidigt i morgon.

Louis: Okej, vi hörs i morgon då?

Jag: Okej, hej då.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0