Louis, not made by me

Killarna var på möte, så du spenderade hela dagen hemma. Plötsligt lös din mobil upp, och du såg att du hade fått sms från Louis. 

''Hey babe, we're almost done, you can come now, xx'' 

Du svarade med ett snabbt ''On my way, xx'' 

Och körde iväg. 

När du var framme, märkte du att du var lite tidig, eftersom ingen hade kommit ut från rummet ännu. Du hörde rösterna inne, och kunde inte motså att tjuvlyssna lite.. 

Du lutade huvudet lätt mot dörren, och lyssnade på vad dom pratade om. 

''Detta är orättvist! Ni kan inte göra såhär mot mig?!'' hörde du Louis skrika upprört. 

''Som din manager, ger jag dig en order att göra slut med din flickvänn. Alla i bandet är singlar, och denna ''flickvänn'' grejen gör så du förlorar fans. Det är för din karriär! Du har tills slutet av denna dagen på dig.'' Hörde du deras manager svara. 

''Aldrig! Jag vägrar, det är mitt privatliv och jag älskar henne!'' 

Du puttade bort dig själv från dörren, och började gå mot utgången med tårar i ögonen. Du ville göra det lättare för Louis, och istället för att förstöra hans karriär, skulle du sluta prata med honom, och låta honom vara. 

-(ditt namn) vart är du påväg?! hörde du Louis ropa, och du stannade till. 

Han sprang fram till dig, vände på dig och fick en orolig min. Antagligen för att han sett hur mycket du gråtit. 

- Jag hörde allt dom sa där inne.. sa du, och grät ännu mer. 

-Då borde du förstå hur mycket jag älskar dig, jag kommer aldrig någonsin göra det dom sa. Du är mitt allt och jag kommer aldrig lämna dig! sa han och kramade om dig hårt. 

-Men din karri- Louis avbröt dig,
 

-Betyder inte lika mycket som du gör! 

Han tog din hand, och ni tog en promenad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0